יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

כתיבה מקצועית לאינטרנט

באסטרטגיות שיווק של ארגונים ושל עסקים קטנים משתלבים תכנים כגון מאמרי אינטרנט ופוסטים. הם מסייעים למיתוג ולחשיפה באינטרנט ויוצרים מעורבות עם הצרכנים באינטרנט. סטטיסטיקות של השנים האחרונות מוכיחות שיותר עסקים וארגונים בוחרים להוסיף לאסטרטגיית השיווק שלהם תכנים במטרה לעורר התעניינות של צרכנים (לפי סקרים של השנים האחרונות תכנים אכן מעוררים התעניינות - גולשים רבים מגיעים לתוכן השיווקי דרך בלוגים, רשתות חברתיות ואפילו פוסטים ישנים). כאשר תכנים נכתבים בהתאם ובתיאום עם צרכי המשווק הם משתלבים באסטרטגיות קידום אורגני, במטרה לתפוס את מקומם בקדמת מנועי החיפוש, מכוונים את הגולשים אל דף הנחיתה או אתר הבית, מספקים מידע מעניין לקהל יעד שאינו מכיר את התחום שבו עוסק המאמר או הפוסט, ומידע מפורט לגולשים שמחפשים את המוצר ומעוניינים במידע לפני ביצוע הרכישה. באופן הזה מתאפשר לארגונים בסדרי גודל שונים לשמור על אסטרטגיית שיווק אינטרנטית שמשתלבת עם מטרות החברה. לכן, התוכן השיווקי לאינטרנט הוא יותר מ"כמה מילים על המוצר".


החשיבות של כמות התכנים לאינטרנט

אחת המטרות של העלאת תוכן שיווקי מעניין לאינטרנט היא ליצור קהל גולשים נאמן. לכן, כאשר בוחרים באסטרטגיית שיווק שכוללת כתיבת מאמרים או בלוגים, מדובר באסטרטגיה ארוכת טווח - לרוב לא מסתמכים על מאמר שיווקי בודד מכיוון שכדי ליצור מעורבות יעילה של גולשים יש צורך בהפצה קבועה ומסודרת של תכנים.
סיבה נוספת לכך שמשווקים אינו מסתפק במאמר יחיד היא התחרות הרבה בתחום הקידום האורגני, הן על תשומת ליבם של הגולשים והן על המיקום של התוכן בתוצאות מנועי החיפוש. הפצה נבונה של תכנים בכמות גדולה מסייעת לשמור על חשיפה נאותה, למשוך את תשומת ליבם של הגולשים ולהגדיל את היקף קהל היעד הפוטנציאלי.


סוגים שונים של תכנים


מתוך מגוון גדול של סוגי תכנים לשיווק באינטרנט ישנם כמה פופולריים יותר שאותם מעדיפים הן העוסקים בשיווק באינטרנט והן הגולשים שקוראים תכנים ברשת:


מאמרים לאינטרנט
- לרוב נאמדים בהתאם למספר המילים למאמר. כוללים תוכן מעניין, מילות מפתח, כותרות ותגיות מטא לפי הזמנה.
מאמרים שיווקיים - נכתבים בהתאם לכמות מילים שנקבעת מראש. כוללים מידע מפורט על המוצר או הענף, באופן שמוביל את הגולשים להתעניין במידע נוסף על רכישתו.
דפי פרופיל - מטרת כתיבת דף פרופיל היא להציג את הבעלים או החברה בהתאמה לנקודת המבט שלהם. יישנם סגנונות שונים לכתיבת דפי פרופיל בהתאם לטעם האישי ולסגנון המקובל בענף.
דף בית - משמש שער הכניסה לאתר החברה או העסק והכתיבה מייצגת זאת באופן המיטבי.
תוכן למדיה חברתית - כתיבה שמותאמת לטכנולוגיה הספציפית של המדיה, מושכת את הגולשים לבצע רכישה ומפנה אותם למאמרים מעניינים.


הצורך בכתיבה מקצועית לאינטרנט

הטכנולוגיה הייחודית של המרשתת מחייבת שהכתיבה השיווקית לאינטרנט תכלול יותר מהכרת המוצר או השירות - התכנים נכתבים עם כותרות וכותרות משנה, ונוספים אלמנטים כגון תגי מטא וקישורים שמקדמים את התוכן במנועי החיפוש או מפנים את הגולשים לדפי נחיתה או לדפי מוצרים.
הקשר של הכתיבה לטכנולוגיה חיוני מכיוון שככל שהמאמר השיווקי או הפוסט משתלבים יותר עם טכנולוגיית האינטרנט, גדל הסיכוי לקדם ולחשוף אותם לקהל היעד הרצוי. לכן, חשוב שכתיבת התכנים לאינטרנט תתבצע באופן מקצועי. החשיבות נובעת הן בשל האיכות הגבוהה של התוכן המקצועי, והן בשל העובדה שלתוכן שנכתב באופן מקצועי סיכוי טוב לחשיפה במנועי חיפוש, מה שמקנה יתרון לאסטרטגיית השיווק של העסק או הארגון.

הפתרון לכתיבה מקצועית של תוכן שנכתב בהתאמה לפלטפורמות האינטרנט הוא שירות כתיבה, שמספק למשווקים הזדמנות לשלב תוכן איכותי באסטרטגיית השיווק שלהם באינטרנט.


לאתר הבית